Sporta psiholoģija
Sporta psiholoģijas pamati. Trenera personība. Trauma sportā
Sporta psiholoģijas jēdziens un termini. Teorētiskās pieejas, kuras integrētas sporta psiholoģijā. Trauma sportā. Personības teorijas mūsdienu psiholoģijā. Trenera personība un emocionālā inteliģence
Pasniedzējs: Jurita Smiltiņa
Pēdējoreiz atjaunots: 21.11.2023.
1 h 23 min
14 temati
Mērķauditorija: treneri, topošie treneri, sportisti, speciālisti, kuri strādā ar sportistiem, sportistu vecāki
Pedagogu profesionālās pilnveides programma
SASKAŅOJUMS AR PAŠVALDĪBU: 31.05.2023., RIMC-23-157
Akadēmiskās stundas: 2.5
Latviešu
€ 25.00
Šī lekcija ietver:
- 1 h 23 min garu video
- 1 lejuplādējamu materiālu
- 30 dienu piekļuvi
- Pieeju desktop un mobile versijām
- Apliecību par apguvi - derīgu trenera resertifikācijai un pedagogu profesionālās kompetences pilnveidei
Mācību kursa mērķauditorija
Mācību kurss paredzēts treneriem, topošiem treneriem, sportistiem, speciālistiem kuri strādā ar sportistiem, sportistu vecākiem.
Mācību programma derīga trenera resertifikācijai un sporta skolotājiem pedagogu profesionālās kompetences pilnveidei. Saskaņojuma Nr.: RIMC-23-155, 31.05.2023. Stundu skaits - 2,5.
Mācību kursa apraksts
- Sporta psiholoģijas jēdziens un termini
- Teorētiskās pieejas, kuras integrētas sporta psiholoģijā
- Trauma sportā (sportista uztvere, reakcijas, konsekvences un trenera loma)
- Personības teorijas mūsdienu psiholoģijā (ASV un Latvijā)
- Trenera personība un emocionālā inteliģence
Lekcijas mērķis - iepazīstināt ar sporta psiholoģijas pamattēmām, pamatjēdzieniem un galvenajiem terminiem. Lekcijā tiek runāts par sporta psiholoģijas saistību ar citām psiholoģijas apakšnozarēm un teorētiskām pieejām, par mūsdienu psiholoģijas skatījumu uz personību, īpašs akcents lekcijā tiek likts uz trenera personības būtiskiem faktoriem un emocionālo inteliģenci.
Apgūstot šo videolekciju, Jūs iegūsiet zināšanas par:
- Sporta psiholoģijas pamatnostādnēm, teorētiskām pieejām, kuras integrētas sporta psiholoģijā
- Pamatterminiem un jēdzieniem, kuri tiek lietoti sporta psiholoģijā
- Sportista reakcijām uz traumu un trenera lomu
- Mūsdienu skatījumu uz personību, zināšanas par emocionālās inteliģences jēdzienu un tā nozīmi trenera darbā
Online.sportaizglitiba.lv platformā pieejamās Juritas Smiltiņas lekcijas sporta psiholoģijas kursā:
- Sporta psiholoģijas pamati. Trenera personība. Trauma sportā
- Sportista personības struktūra un personības individuālo īpatnību izpratne sportā
- Vecumposmu psiholoģiskās atšķirības bērnu un jauniešu sportā
- Emocionālie stāvokļi un agresija sportā
- Emociju vadīšana sportā
Mācību kursa saturs
01:23:22
01:23:22
-
1. Ievads
00:00:00
-
2. Sporta psiholoģijas jēdziens un galvenie pētījumu objekti
00:01:32
-
3. Teorētiskās pieejas sporta psiholoģijā: biheiviorālā, kognitīvā, psihodinamiskā, humānistiskā u.c. pieejas
00:06:17
-
4. Psiholoģijas un sporta psiholoģijas pamatjēdzieni un termini - indivīds, psihe, personība, individualitāte, identitāte u.c.
00:22:27
-
5. Sportiskās identitātes mērījumu skala
00:33:00
-
6. Psiholoģiskās adaptācijas modelis pēc traumas sportā
00:36:45
-
7. Pēctraumas psiholoģiskās konsekvences
00:40:55
-
8. Sportistu reakcija uz traumu atkarībā no temperamenta tipa
00:44:13
-
9. Trauma kā zaudējums. Sērošanas procesa stadijas. Trenera atbalsts
00:46:15
-
10. Izplatītākās sportistu stresa pārvarēšanas stratēģijas un iespējamie risinājumi
00:55:15
-
11. Trenera loma un funkcijas sportista traumas gadījumā
01:05:17
-
12. Trenera personības būtiskākie faktori
01:10:59
-
13. Trenera emocionālā inteliģence
01:16:32
-
14. Emocionālās inteliģences izpausme saskarsmē
01:20:12
- 4.9 Pasniedzēja reitings
- 12 atsauksmes
- 42 vērtējumi
- 6 mācību kursi
Doktora grāda pretendente psiholoģijā
Izglītība psihodinamiskajā psihoterapijā un smišu spēles terapijā, vairāk nekā 20 gadu lektora pieredze augstskolās, semināru un kursu vadīšanā pedagogiem, vidējam medicīnas personālam, sporta treneriem, vecākiem, studentiem. Vairāk nekā 15 gadu pieredze konsultatīvajā darbā sporta psiholoģijā
Atsauksmes
-
Ieva G
-
Gints R
Vērtīgas zināšanas. Par sēru procesa stadijām man vajadzēja izlasīt pāris gadus atpakaļ, kad mūsu audzēknis bija gatavs cīnīties par medaļām Eiropas čempionātā, bet izdomāja notraumēties. 2 mēnešus es pats nesapratu, kas notiek un atrados kaut kur citur, tikai ne uz zemes. Beigās tomēr atgriezos.